Dozor nad hazardom už je pod jednou strechou

Úrad pre reguláciu hazardných hier začína fungovať na plné obrátky. Od  1. júna 2019 naň totiž postupne prechádzajú všetky kompetencie v oblasti hazardných hier, ktoré boli doteraz v rukách Ministerstva financií SR, obcí a Finančného riaditeľstva SR. Hazard teda bude už definitívne pod jednou strechou. Týmto krokom by sa mala zefektívniť regulácia hazardných hier.

Redakcia 17. 07. 2019 2 min.

Zásadná zmena sa týka aj nákladov na reguláciu hazardu, ktoré boli doteraz na pleciach štátu. Po novom budú náklady na financovanie nového úradu platiť prevádzkovatelia hazardných hier. Tí sú povinní za týmto účelom hradiť osobitný príspevok.

Na Úrad pre reguláciu hazardných hier prechádzajú všetky kompetencie okrem legislatívnej. Ide najmä o udeľovanie licencií, výkon dozoru, ukladanie sankcií, správu odvodov a príspevkov. Úrad má zároveň spolupracovať s príslušnými autoritami v oblasti boja proti praniu špinavých peňazí a prevencie vzniku závislostí spojených s hazardnými hrami. Pri nastavení regulačného úradu pre hazard sa ministerstvo financií inšpirovalo fungovaním podobných inštitúcií v iných krajinách EÚ, napríklad praxou dánskeho regulačného úradu.

I keď kompetencie prechádzajú na nový úrad postupne, výkon dozoru nad prevádzkovaním hazardných hier je zabezpečený nepretržite. Postupný prechod agendy vyplýva z nevyhnutnosti ukončiť činnosti v inštitúciách, ktoré predtým zabezpečovali výkon štátnej správy v oblasti hazardných hier, ďalej s vykonaním závierok po skončení mesiaca, delimitovaním agendy, nastavením nových pravidiel fungovania a podobne“, povedal riaditeľ úradu Marek Lendacký.

K dnešnému dňu má úrad 78 zamestnancov. Väčšinou ide o zamestnancov, ktorí sa predtým tejto problematike venovali na ministerstve financií a finančnom riaditeľstve a od 1.júna prešli na bratislavský úrad a jeho 5 regionálnych pracovísk, ktoré zabezpečujú výkon dozoru na mieste a vyhľadávaciu činnosť. Okrem úradu v Bratislave sú to pracoviská v Nitre, Banskej Bystrici, Žiline, Prešove a v Košiciach. Celkovo by mal úrad v budúcnosti zamestnávať 117 ľudí, pričom väčšinu budú tvoriť kontrolóri. 

Viac informácií nájdete tu: https://www.urhh.sk/web/guest

Zdroj: Ministerstvo financií SR