# aplikácia

Online portál ponúkajúci služby vyznávačom jogy po celom svete. Zariadenie, ktoré má potenciál zachrániť tisícky životov v ďalekej Afrike. Online platforma pre novú generáciu opatrovateľských služieb. Praktické právne problémy rozbehnutého vzdelávacieho projektu, ktorý hravou formou motivuje deti k programovaniu. Ekologický projekt, ktorý ponúka možnosť uzdraviť zelené pľúca našej planéty vysádzaním stromov. Zvyšovanie angažovanosti zamestnancov prostredníctvom jednoducho ovládateľnej aplikácie. Startupy, ktoré rastú na Slovensku.

04. 11. 2019 9 min. RUŽIČKA AND PARTNERS s. r. o.

Digitálnu daň by sme možno vedeli prirovnať ku konaniu banky, ktorá vám pri 5 ročnej fixácii na hypotéke po 2 rokoch jednostranne navýši desaťnásobne úrok. Ani toto prirovnanie však nie je úplne presné, keďže Slovensko pri digitálnej dani figuruje aj ako exekútor. Núti totiž osoby vyplácajúce sumy digitálnym platformám zrážať daň, pokiaľ si tie na Slovensku nezaložia stálu prevádzkareň. A to napriek tomu, že príslušné medzinárodné zmluvy Slovensku zakazujú tieto príjmy zdaňovať. 

30. 05. 2018 5 min. Peter Varga

Nelegálne podnikanie na internete sa vykonáva viacerými spôsobmi. Voči jednému z nich hľadá Finančná správa účinné riešenie. Podarí sa však reálne túto situáciu vyriešiť a najmä technicky zrealizovať?

19. 07. 2017 2 min. Redakcia

UBER je síce americká aplikácia, avšak jej názov nachádza vyjadrenie aj v nemčine. Vo voľnom preklade Über znamená „super“. Pri pohľade na tento názov som sa však nikdy neubránil pocitu, akoby za ním ešte niečo chýbalo. V tejto analýze si preto vysvetlíme, či aplikácia UBER je über "nápad" alebo über "problém".

12. 05. 2017 9 min. JUDr. Filip Petrinec, PhD.

Slovensko je asi príliš moderná krajina na to, aby tu mladý človek nepoznal UBER. Platforma, ktorá sa mnohým môže zdať ako share economy popri Airbnb alebo Fon, funguje na Slovensku približne dva roky. Za túto dobu získala množstvo zákazníkov a podporovateľov. Vstup UBER na Slovensko bol dokonca v absolútnych číslach za 1. polrok výraznejší ako v ľudnatejšej Prahe alebo Varšave. Ako to však vo všeobecnosti pri úspechoch býva, UBER má aj svojich kritikov. Okrem taxikárov by však kritikom mal byť aj štát.

Slovensko je asi príliš moderná krajina na to, aby tu mladý človek nepoznal UBER. Platforma, ktorá sa mnohým môže zdať ako share economy popri Airbnb alebo Fon, funguje na Slovensku približne dva roky. Za túto dobu získala množstvo zákazníkov a podporovateľov. Vstup UBER na Slovensko bol dokonca v absolútnych číslach za 1. polrok výraznejší ako v ľudnatejšej Prahe alebo Varšave. Ako to však vo všeobecnosti pri úspechoch býva, UBER má aj svojich kritikov. Okrem taxikárov by však kritikom mal byť aj štát.  
23. 03. 2017 12 min. Peter Varga