# elektronická komunikácia

Oddnes zavádza Sociálna poisťovňa – v prvej fáze iba pre zamestnávateľov – jednoduchší spôsob komunikácie v rámci elektronických služieb, ktorý posilňuje bezpečnosť ochrany vzájomnej komunikácie a osobných údajov zasielaných do Sociálnej poisťovne. Subjekty z externého prostredia sa môžu spoľahnúť na to, že dokumenty, či osobné údaje, ktoré potrebujú doručiť Sociálnej poisťovni sa dostanú výlučne do rúk zamestnanca tejto inštitúcie.

02. 09. 2019 2 min. Redakcia

Elektronizácia pokračuje. Novou formou diaľkovej komunikácie bude disponovať aj Finančná správa.

18. 04. 2018 1 min. Redakcia

V minulosti sa viedli značné diskusie o tom, či je IP adresu možné podradiť pod právny pojem osobný údaj. Aktuálny rozsudok Európskeho súdneho dvora do tejto diskusie vniesol nové svetlo, ktoré v kontexte schválenia GDPR vytvára nové a jasnejšie kontúry pre aplikačnú prax.

05. 12. 2016 8 min. STEINIGER | law firm

Snaha finančnej správy zaviesť elektronickú komunikáciu medzi daňovými subjektmi a daňovými úradmi začala už v roku 2012, avšak až po niekoľkých odkladoch bola úspešne implementovaná do informačného systému daňovej správy v rámci reformy daňovej a colnej správy. Príčinou odkladov boli rôzne neočakávané technické problémy, ktoré si vyžiadali zmeny legislatívnej úpravy. Ako to teda konečne vyzerá?

05. 02. 2014 3 min. CARPATHIAN Advisory Group