# majetok
Okrem situácií, kedy je zastúpenie advokátom povinné sa môžu vyskytnúť aj také prípady, kedy zákon takéto zastúpenie nevyžaduje, ale vyhľadanie právnych služieb vysoko odporúčame.
Fyzické osoby majú právo za života spísať závet a vyjadriť tak svoju vôľu, ako v prípade smrti prerozdeliť svoj majetok. Ako závet napísať správne a za akých podmienok možno vydediť potomkov? Všetko dôležité sa dočítate nižšie.
Trestný zákon v ustanovení § 58 ods. 2 vymenúva trestné činy, pri ktorých sa páchateľom obligatórne ukladá trest prepadnutia majetku. Z jedného z takýchto trestných činov bol v nasledujúcom prípade uznaný za vinného obvinený, ktorý namietal práve uloženie trestu prepadnutia majetku ako neprimerane prísneho vzhľadom na to, že išlo o majetok, ktorý nemal súvis s predmetnou trestnou činnosťou. Ako sa k tejto argumentácii obvineného vyjadril dovolací súd sa môžete dočítať nižšie.
Ohýbanie práva a prikrmovanie. S týmito pojmami prišiel nový návrh zákona k zaisťovaniu majetku, ktorý predložilo Ministerstvo spravodlivosti SR na medzirezortné pripomienkové konanie. Účelom návrhu je zaistiť efektívne vyhľadávanie a zaisťovanie výnosov, ktoré majú pôvod v trestnej činnosti, správu zaisteného majetku a nakladanie s týmto majetkom.
Slovenská komora exekútorov odporučila súdnym exekútorom v súvislosti s pandémiou koronavírusu pozastaviť dočasne konania dražieb i vypratávanie nehnuteľností. Takisto im neodporúča robiť v súčasnosti súpisy a zaistenia hnuteľných vecí, ani osobne doručovať písomnosti.
Zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 583/2004 Z. z.“) je všeobecná právna norma, ktorá neobsahuje ustanovenia, ktoré by subjektom územnej samosprávy (obciam a vyšším územným celkom, ďalej len „VÚC“) zamedzovali používanie ich vlastných finančných prostriedkov na správu , údržbu, resp. zhodnocovanie majetku iných osôb. Tento zákon rešpektuje skutočnosť, že v súlade s príslušnými ustanoveniami Čl. 65 Ústavy SR sú subjekty územnej samosprávy samostatné územné samosprávne a správne celky Slovenskej republiky, ktoré za podmienok ustanovených zákonom samostatne hospodária s vlastným majetkom a so svojimi finančnými prostriedkami. V zmysle uvedeného v súlade s § 5 ods. 3 a § 6 ods. 3 zákona č. 583/2004 Z. z. o použití vlastných príjmov rozpočtu obce/VÚC rozhodujú tieto subjekty samostatne.
Nové pravidlá pre zaisťovanie majetku prinášajúce zlepšenie a prehľadnosť pri jeho správe dnes rezortu spravodlivosti schválila vláda SR.
S vyhlásením konkurzu na majetok úpadcu spája zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o konkurze a reštrukturalizácií“) nastúpenie niekoľkých právnych účinkov. Tento právny predpis však nie je jediným, v ktorom účinky vyhlásenia konkurzu nájdeme, resp. jeho úprava nie je vo vzťahu ku konkurzom vyvolaným účinkom kompletná.
Ustanovenie § 61 ods. 1 Obchodného zákonníka vymedzuje podiel ako mieru účasti spoločníka na čistom obchodnom imaní spoločnosti. Ide o všeobecné ustanovenie aplikovateľné na všetky právne formy obchodných spoločností.
V tomto príspevku sa pokúsime poukázať na možnosť zmluvnej modifikácie inštitútu spoločných častí a spoločných zariadení domu.