GDPR: vernostné programy obchodníkov

Vernostné programy patria k frekventovaným marketingovým činnostiam mnohých obchodníkov[1]. Ich cieľom je predovšetkým rozšírenie marketingových kampaní a aktivít obchodníkov, zvýhodnenie zákazníkov pri opakovaných nákupoch alebo zníženie kúpnej ceny v podobe zliav, poukážok alebo duálnych „znížených cien“ poskytovaných v prospech členov vernostného programu.

Ako je možné „optimalizovať“ náklady podnikateľa pri plnení spotrebiteľských zákonov?

Spotrebiteľské právne predpisy sú podnikateľom známe pod označením zákon č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 102/2014 Z.z. známom ako zákon o predaji na diaľku (e-shopy a pod.) a zákon č.128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa, podľa ktorého vykonáva svoje kompetencie Slovenská obchodná inšpekcia.