# ochranné známky

Talianska spoločnosť Ferrari je majiteľom viacerých ochranných známok a dizajnov. Azda najslávnejším je ich ikonický model 250 GTO, ktorý patrí k jedným z najdrahších modelov áut na svete. Práve k uvedenému modelu stratila spoločnosť Ferrari v uplynulom období ochranu na ochrannú známku. Naopak, k nemenej slávnemu modelu športového auta Testarossa, populárnemu najmä vďaka americkej televíznej šou „Miami Vice“, si Ferrari ochrannú známku po vyhratom spore ponechať môže. O čo v jednotlivých prípadoch išlo a prečo sa jeden súdny spor Ferrari vyhrať podarilo a druhý nie, si rozoberieme v nasledujúcich riadkoch.

19. 11. 2020 6 min. Martina Beňovská

Úrad Európskej únie pre duševné vlastníctvo (ďalej len „EUIPO“) v poslednej správe zverejnil, že vlády členských krajín sú spolu ročne pripravované o niekoľko miliárd eur z dôvodu falšovania kozmetiky a hygienických výrobkov. Straty na Slovensku dosahujú výšku až 49 miliónov eur.

09. 07. 2020 5 min. Martina Vanc

Kúpa a predaj tovarov a služieb cez internetové platformy je dnes jedna z najvyužívanejších foriem obchodu. Takýto portál vlastní aj spoločnosť Amazon, na ktorého portáloch umiestňujú svoje produkty a služby tretie strany, veľakrát neznámi predajcovia, ktorých právny vzťah k tovaru a niekedy aj identitu nemožno celkom overiť. Problém nastáva v prípade, ak začne takýto predajca či ním uvedený tovar porušovať zákon či napríklad práva k ochrannej známke. Koho možno v takomto prípade žalovať a zložitejšia otázka, od koho možno žiadať, aby takýto tovar z portálu odstránil či konkrétny tovar dokonca vydal poškodenému? Mal by byť za propagáciu takéhoto tovaru zodpovedný aj Amazon? Aj týmto otázkam sa budeme venovať v dnešnom vydaní čerstvých správ zo Súdneho dvora EÚ.

13. 12. 2019 5 min. Martina Rievajová

Pani Santa Conte podala v roku 2016 na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO) prihlášku obrazového označenia obsahujúceho vyobrazenie marihuanny ako ochrannej známky Európskej únie pre potraviny, nápoje a stravovacie služby. EUIPO jej prihlášku zamietol, keďže sa domnieval, že označenie je v rozpore s verejným poriadkom. Pani Santa Conte teda podala na Všeobecný súd Európskej únie žalobu, ktorou sa domáhala zrušenia rozhodnutia EUIPO.

13. 12. 2019 2 min. Redakcia

Pri registrácií novej ochrannej známky, ktorá by mala chrániť a odlišovať meno a aj produkty podnikateľa je dôležité dbať na viacero skutočností. Jednou z nich je zisťovanie či podobná ochranná známka už náhodou neexistuje, a ak existuje, je potrebné sa pripraviť na spor. To akými dôkazmi si možno obrániť vlastnú ochrannú známku, ale aj dokedy môžete prichádzať s novými dôkazmi či tvrdeniami sa dozviete v dnešnom stanovisku generálneho advokáta v prípade o ochrannom označení cukroviniek.

04. 12. 2019 3 min. Martina Rievajová

Tvar Rubikovej kocky predstavoval už od roku 1999 riadne registrovanú ochrannú známku. Registrovaná bola ako tzv. trojrozmerné puzzle, no po 20 rokoch registrácie, bola dnes, 24. októbra 2019 registrácia Všeobecným súdom Európskej únie zrušená. Zistite, čo bolo dôvodom v prehľadných bodoch.

24. 10. 2019 2 min. Bc. Magdaléna Karvaiová

Ochranná známka plní v obchodných aj spotrebiteľských vzťahoch podstatnú funkciu, o to viac sa jej navrhovatelia snažia využiť kreativitu, aby potenciálnych zákazníkov oslovili, odlíšili sa a najmä, aby sa vryli do pamäti. Aké sú však hranice tejto kreativity? Hranicu by mali tvoriť akceptované morálne princípy, ale čo možno považovať za morálne nezávadný názov? Možno vetu, ktorá pri vyslovení znie ako nadávka bezproblémovo zapísať ako ochrannú známku? Právny názor generálneho advokáta Bobeka posunie možno aj vaše morálne princípy.

27. 08. 2019 3 min. Martina Rievajová

Na stránkach Právnych novín sme vám tento rok priniesli informácie o spore jednej z najznámejších športových značiek, značky Adidas, o ochrane jej troch prúžkov. Dnes vám prinášame rozhodnutie Všeobecného súdu Európskej únie, ktorý rozhodoval o tom či tri zvislé prúžky môžu mať dostatočnú rozlišovaciu schopnosť na to, aby mohli predstavovať ochrannú známku.

09. 07. 2019 2 min. Martina Rievajová

Ochranná známka ako spôsob zvýšenia atraktivity konkrétneho produktu a zároveň ochrany pred zámenou produktov je už takmer základom, ktorý využívajú mnohí obchodníci. Možno si však ako ochrannú známku zaregistrovať čokoľvek, čo zvýši predajnosť produktu, dokonca aj meno či pseudonym známej osobnosti bez jej súhlasu? Všeobecný súd Európskej únie dnes túto otázku zodpovedal.

14. 05. 2019 3 min. Martina Rievajová

V priebehu roka 2018 Všeobecný súd Európskej únie rozhodoval o správnosti rozhodnutia úradu Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO).

17. 01. 2019 2 min. Bc. Magdaléna Karvaiová
Strana 1 z 2