# politika

Facebook, v snahe o zabezpečenie spravodlivejších volieb a najmä obmedzení kupovania reklamného priestoru a ovplyvňovania voličských preferencií zo zahraničia  zavádza nové mechanizmy, ako zabezpečiť, aby ste vždy pri politickej reklame videli, že jej autor je reálna osoba, ktorá sa preukázala dokladmi totožnosti, a aj to, že to nie je umelo vytvorená zahraničná organizácia. Dôvodom pre zavedenie týchto pravidiel sú najmä blížiace sa voľby do Európskeho parlamentu, ktoré by aj vďaka Facebooku mali byť na sociálnych sieťach transparentnejšie, ale aj dlhodobá snaha o zamedzenie šírenia hoaxov v súvislosti najmä s európskymi témami, ako je napríklad migrácia.

10. 04. 2019 2 min. Martina Rievajová

Napriek tomu, že rozsudok nie je právoplatný David Rath ako exposlanec, exminister zdravotníctva a expredseda Stredočeského kraja, sa stal prvým vrcholným politikom v Českej republike, ktorého súd odsúdil za úplatkárstvo.

23. 07. 2015 1 min. Kristína Jurišová