# rada

Ochranná známka ako spôsob zvýšenia atraktivity konkrétneho produktu a zároveň ochrany pred zámenou produktov je už takmer základom, ktorý využívajú mnohí obchodníci. Možno si však ako ochrannú známku zaregistrovať čokoľvek, čo zvýši predajnosť produktu, dokonca aj meno či pseudonym známej osobnosti bez jej súhlasu? Všeobecný súd Európskej únie dnes túto otázku zodpovedal.

14. 05. 2019 3 min. Martina Rievajová

Autor v článku uvažuje nad charakterom rezervačných zmlúv, ktoré realitné kancelárie uzatvárajú s kupujúcimi (a aj s predávajúcimi). Ide o zmluvy, ktorých zmyslom môže byť rezervovanie nehnuteľnosti pre kupujúceho, ale môže ísť aj o zmluvu o budúcej zmluve. Nie každá rezervačná zmluva má charakter zmluvy o budúcej zmluve – avšak tie rezervačné zmluvy, ktoré sú zároveň aj zmluvami o budúcej zmluve, môžu byť častokrát neplatné.

12. 05. 2019 11 min. JUDr. Michal Ďurina

Fotografia, ako predmet autorskej ochrany, je chránená na mnohých úrovniach a výnimku nepredstavuje ani elektronické umiestnenie fotografie. Čo však s fotografiami, ktoré sa už nachádzajú na verejne dostupných internetových stránkach, možno ich ďalej rozširovať bez ďalšieho súhlasu ich autora? Súdny dvor Európskej únie rozhodoval aj v tejto otázke.

08. 05. 2019 2 min. Martina Rievajová

Podľa vzoru francúzskeho práva Slovenská republika prijala privátny exekučný poriadok, ktorý mal zvýšiť celkovú zainteresovanosť veriteľov a percentuálne zvýšiť vymožiteľnosť pohľadávok.

07. 05. 2019 4 min. JUDr. Jozef Liščák

Podnetom na tento článok boli posledné udalosti odohrávajúce sa v oblasti poľnohospodárstva v Slovenskej republike, čo vyústilo do prípravy plánovania urýchlených pozemkových úprav v jednotlivých katastrálnych územiach. Tento článok sa nebude zameriavať na pozitíva pozemkových úprav či ich celkovú  zákonnú úpravu, pričom ich prínos je pravdaže pre vlastníkov pozemkov v Slovenskej republike nevyvrátiteľný, ale pozornosť upriamim na negatívne dopady pozemkových úprav, a to najmä pre poľnohospodárov, pričom práve tie sú zo strany prívržencov pozemkových úprav neuvádzané a mnoho nájomcov a najmä poľnohospodárov o týchto úskaliach vykonania pozemkových úprav nemá vedomosť.

06. 05. 2019 5 min. JUDr. Pavol Vargaeštok

Mnohokrát si kúpime tovar iba kvôli lákavým vyobrazeniam a textom na jeho obale. Čo však ak nás tieto vyobrazenia len zavádzajú a daná zložka sa v tovare vôbec nenachádza? Dnes vám prinášame rozhodnutie Európskeho súdneho dvora týkajúce sa ovocného čaju, ktorého obal sľuboval zákazníkom prítomnosť  prírodnej zložky, ktorá sa v ňom ale nenachádzala. Išlo v tomto prípade o konanie v súlade s právom? Čítajte ďalej.

05. 05. 2019 3 min. Martina Rievajová

Vernostné programy patria k frekventovaným marketingovým činnostiam mnohých obchodníkov. Ich cieľom je predovšetkým rozšírenie marketingových kampaní a aktivít obchodníkov, zvýhodnenie zákazníkov pri opakovaných nákupoch alebo zníženie kúpnej ceny v podobe zliav, poukážok alebo duálnych znížených cien poskytovaných v prospech členov vernostného programu.

02. 05. 2019 5 min. JUDr. Filip Petrinec, PhD.

Nárok otca na rodičovskú dovolenku je bežnou súčasťou aj našej legislatívy. Môže si však otec uplatniť nárok na rodičovskú dovolenku aj vtedy, ak je matka dieťaťa nezamestnaná, a teda má priestor na starostlivosť o dieťa? Súdny dvor Európskej únie pozná odpoveď.

02. 05. 2019 3 min. Martina Rievajová