# reklama

Reklama predstavuje už dlhodobo integrálnu súčasť obchodného života. V súčasnej dobe predstavuje jeden z veľmi dobrých nástrojov, ktorým sa snažia súťažitelia lepšie presadiť svoje produkty, tovary, alebo služby a jednou z možností ako sa stať najlepším na trhu. Z uvedeného vyplýva, že niekedy práve prostredníctvom reklamy môže dôjsť k vymknutiu spod kontroly do takej miery, ktorého následkom je to, že voči spotrebiteľovi pôsobí klamlivo, zavádzajúco, nekalosúťažne.

20. 12. 2019 7 min. Natália Šupová

Facebook, v snahe o zabezpečenie spravodlivejších volieb a najmä obmedzení kupovania reklamného priestoru a ovplyvňovania voličských preferencií zo zahraničia  zavádza nové mechanizmy, ako zabezpečiť, aby ste vždy pri politickej reklame videli, že jej autor je reálna osoba, ktorá sa preukázala dokladmi totožnosti, a aj to, že to nie je umelo vytvorená zahraničná organizácia. Dôvodom pre zavedenie týchto pravidiel sú najmä blížiace sa voľby do Európskeho parlamentu, ktoré by aj vďaka Facebooku mali byť na sociálnych sieťach transparentnejšie, ale aj dlhodobá snaha o zamedzenie šírenia hoaxov v súvislosti najmä s európskymi témami, ako je napríklad migrácia.

10. 04. 2019 2 min. Martina Rievajová

Súdny dvor Európskej únie sa zaoberal zaujímavým prípadom zubného lekára z Belgicka.

01. 03. 2019 2 min. Bc. Magdaléna Karvaiová

Dňa 24.9.2018 v Nitre zasahovala národná protikorupčná jednotka. Policajti zadržali dve osoby, vyšetrovateľ ich už obvinil z korupcie. V tomto prípade bol úplatok desiatky tisíc eur schovaný za reklamnú zmluvu.

03. 10. 2018 1 min. Redakcia

Nevšedná reklama Lidlu "Máme vlastné značky, máme vlastné ceny" rozvírila pomerne pokojné vody nášho reklamného priestoru. Zadávateľ reklamy- Lidl sa totiž rozhodol použiť jednu z obchodných praktík, ktorá balancuje na hranici tzv. nekalej hospodárskej súťaže.

14. 11. 2017 4 min. Redakcia

Prezentácia produktov a obchodných mien nadobudla v predošlých rokoch nový rozmer. Už to nie je len klasická reklama, ktorá očividným spôsobom prezentuje výrobky, ale aj tzv. skrytá reklama, ktorá prezentuje výrobky spôsobom ich umiestnenia priamo do televíznej relácie.

15. 10. 2017 4 min. Redakcia

Rada v mesiaci september zaevidovala sťažnosť od fyzickej osoby, okres Bratislava, voči TV spotu, zadávateľa Heureka Shopping s.r.o., Česká republika. Sťažovateľ poukazuje na to, že protagonisti reklamy opisom aj percentuálne hodnotia dieťa v kočíku, ktoré ma vadu očí aj uší, na základe čoho sťažovateľ považuje reklamu za nemorálnu.

15. 10. 2017 3 min. Redakcia

Rockové cecky rýmujúce sa s rockovými peckami. Reklama môže mať rôzne podoby. Táto bola natoľko úspešná, že zaujala aj právnikov a pravdepodobne aj tých, čo zmienené rádio ani nepočúvajú.

24. 08. 2017 4 min. Redakcia

Etický kódex predstavuje významný nástroj regulácie reklamy na území Slovenskej republiky a veľkou mierou prispieva k zlepšovaniu mediálneho prostredia a zvyšovaniu významu morálnych a etických princípov pred čisto materiálnymi záujmami v rámci konkurenčného boja na trhu.

23. 08. 2017 6 min. Redakcia

V právnych vzťahoch, kde na jednej strane stojí spotrebiteľ ako fyzická osoba a na druhej strane podnikateľ, je spotrebiteľova strana považovaná vždy za tú nevýhodnejšiu a slabšiu. Aj z tohto dôvodu sa v parlamente ocitla ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa.   

12. 05. 2015 3 min. JUDr. Alexandra Podivinská