Obchodné právo



Reklama predstavuje už dlhodobo integrálnu súčasť obchodného života. V súčasnej dobe predstavuje jeden z veľmi dobrých nástrojov, ktorým sa snažia súťažitelia lepšie presadiť svoje produkty, tovary, alebo služby a jednou z možností ako sa stať najlepším na trhu. Z uvedeného vyplýva, že niekedy práve prostredníctvom reklamy môže dôjsť k vymknutiu spod kontroly do takej miery, ktorého následkom je to, že voči spotrebiteľovi pôsobí klamlivo, zavádzajúco, nekalosúťažne.



Kúpa a predaj tovarov a služieb cez internetové platformy je dnes jedna z najvyužívanejších foriem obchodu. Takýto portál vlastní aj spoločnosť Amazon, na ktorého portáloch umiestňujú svoje produkty a služby tretie strany, veľakrát neznámi predajcovia, ktorých právny vzťah k tovaru a niekedy aj identitu nemožno celkom overiť. Problém nastáva v prípade, ak začne takýto predajca či ním uvedený tovar porušovať zákon či napríklad práva k ochrannej známke. Koho možno v takomto prípade žalovať a zložitejšia otázka, od koho možno žiadať, aby takýto tovar z portálu odstránil či konkrétny tovar dokonca vydal poškodenému? Mal by byť za propagáciu takéhoto tovaru zodpovedný aj Amazon? Aj týmto otázkam sa budeme venovať v dnešnom vydaní čerstvých správ zo Súdneho dvora EÚ.



Celospoločenská diskusia o klimatických problémoch vo svete neustále silnie. Začína presahovať aj do odvetví, ktoré by na prvý pohľad nemali byť týmito otázkami dotknuté a ktoré na životné prostredie nemajú priamy negatívny vplyv. Jedným z týchto odvetví je aj finančný sektor. Odborníci začínajú chápať, že boj s klimatickými zmenami sa bez podpory finančného sektora zrejme nebude dať presadiť.



Online portál ponúkajúci služby vyznávačom jogy po celom svete. Zariadenie, ktoré má potenciál zachrániť tisícky životov v ďalekej Afrike. Online platforma pre novú generáciu opatrovateľských služieb. Praktické právne problémy rozbehnutého vzdelávacieho projektu, ktorý hravou formou motivuje deti k programovaniu. Ekologický projekt, ktorý ponúka možnosť uzdraviť zelené pľúca našej planéty vysádzaním stromov. Zvyšovanie angažovanosti zamestnancov prostredníctvom jednoducho ovládateľnej aplikácie. Startupy, ktoré rastú na Slovensku.



Pozícia CFO je veľmi náročná a zodpovedná. Čo však finančný riaditeľ potrebuje na to, aby bol úspešný? Okrem odborných znalostí, strategického myslenia a manažérskych zručností je to tiež neustály prísun inšpirácie. CFO potrebuje horieť, no nesmie vyhorieť.



Európsky súdny dvor sa v prípade známej obchodnej platformy, Amazon, zaoberal otázkou dostupnosti internetového predajcu z pohľadu ochrany spotrebiteľa. Aké opatrenia je predajca povinný urobiť, aby bol pre spotrebiteľa dostatočne dostupný?  Môže zákon od predajcu na internete žiadať, aby sprístupňoval telefónne číslo alebo postačí aj obyčajný e-mailový kontakt?



Letné obdobie predstavuje čas, kedy mnohí z nás siahajú po možnosti využitia leteckej dopravy, za účelom dostať sa do vybranej destinácie. Letenky si mnohokrát zakupujeme v rámci balíkov poskytnutých cestovnými kanceláriami, spolu s ubytovaním, stravou a inými službami. Čo však urobiť, ak Vám let zrušia? Máte právo žiadať náhradu nákladov v cestovnej kancelárii alebo u leteckého dopravcu? Odpoveď nájdete v dnešnom článku.



Predajcovia tabakových výrobkov zbystrite, lebo 20.apríla nadobudla účinnosť novela zákona o výrobe, označovaní a predaji tabakových výrobkov, ktorá prináša systém, ktorý sľubuje lepšiu vysledovateľnosť pohybu tabakových výrobkov, ale zároveň aj nové povinnosti. Povinnosti, ktoré prináša novela sa týkajú všetkých podnikateľských subjektov na trhu s tabakovými výrobkami od výrobcov, cez dovozcov až po predajcov konečným spotrebiteľom. Práve novinkám, ktoré novela prináša predajcom tabakových výrobkov, ktorými sú napríklad kaviarne, reštaurácie či herne, sa venujeme v tomto článku.



Ochranná známka ako spôsob zvýšenia atraktivity konkrétneho produktu a zároveň ochrany pred zámenou produktov je už takmer základom, ktorý využívajú mnohí obchodníci. Možno si však ako ochrannú známku zaregistrovať čokoľvek, čo zvýši predajnosť produktu, dokonca aj meno či pseudonym známej osobnosti bez jej súhlasu? Všeobecný súd Európskej únie dnes túto otázku zodpovedal.



Na ministerstve zasadla v utorok, dňa 30.04.2019 rezortná pracovná skupina, ktorá má za úlohu zlepšiť fungovanie obchodného registra. Kľúčové čiastkové témy sú ochrana najmä malých a stredných podnikateľov, boj proti daňovým podvodom, ako aj zavedenie a zefektívnenie funkčného prepojenia verejných registrov týkajúcich sa podnikateľského sektora. Gábor Gál, minister spravodlivosti: „Naším cieľom je takisto zvýšenie transparentnosti podnikateľského prostredia a možnosť poskytovania relevantných informácií o subjektoch zapísaných v obchodnom registri, ktorí vstupujú do zmluvných a iných právnych vzťahov.



Mnohokrát si kúpime tovar iba kvôli lákavým vyobrazeniam a textom na jeho obale. Čo však ak nás tieto vyobrazenia len zavádzajú a daná zložka sa v tovare vôbec nenachádza? Dnes vám prinášame rozhodnutie Európskeho súdneho dvora týkajúce sa ovocného čaju, ktorého obal sľuboval zákazníkom prítomnosť  prírodnej zložky, ktorá sa v ňom ale nenachádzala. Išlo v tomto prípade o konanie v súlade s právom? Čítajte ďalej.

Strana 1 z 11