Slovenskí vlastníci vozidiel žiadajú odškodnenie od VolksWagen

Takmer 700 slovenských majiteľov áut s manipulovaným softvérom už zareagovalo na výzvu Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad zapojiť sa do kolektívnej akcie Európanov žiadať odškodnenie pre majiteľov vozidiel postihnutých emisným škandálom známym ako Dieselgate.

Slovenskí vlastníci vozidiel žiadajú odškodnenie od VolksWagen

„Pokračujeme v zbere registrácií a pracujeme na tom, aby sa informácia o tejto medzinárodnej akcii dostala do širokého povedomia. Registrovať sa môžu aj v poradí druhí a tretí majitelia, firemné vozidlá i autá fyzických osôb, dôležité ale je, aby bolo auto kúpené od 1. januára 2009 do 15. septembra 2015,“ upozornila Petra Čakovská, projektová manažérka S.O.S., ktoré je členom Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC.

Majitelia automobilov sa môžu registrovať na stránke sk.myright.com. Prihlásiť sa môžu aj majitelia áut, ktoré boli v kúpené v zahraničí, ale sú registrované na Slovensku, autá, ktoré ešte neprešli úpravou, aj tie, ktoré už v servisoch boli,“ pripomenula projektová manažérka S.O.S.

Majiteľov áut zo Slovenska, Slovinska, Švajčiarska a Nemecka, ktorých sa Dieselgate týka, by mala zastupovať americká právnická kancelária, ktorá spolupracuje s členmi Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC. Všetky právne služby sú bezplatné a majitelia nebudú znášať žiadne finančné náklady súvisiace s prípadným súdnym procesom. Len v prípade úspechu bude účtovaná provízia vo výške 35 percent zo sumy, ktorú reálne vymôžeme v prospech majiteľov vozidiel. Našou snahou je domôcť sa práva a využiť tento prípad ako test fungovania vymožiteľnosti práv veľkého množstva poškodených vo viacerých členských štátoch súčasne. Zároveň je to výzva a test aj pre samotných slovenských majiteľov áut či chcú a dokážu podanú ruku prijať a zapojiť sa,“ doplnila.

V Nemecku sa do výzvy zapojilo 15-tisíc majiteľov áut, v Slovinsku ich bolo asi 6,5-tisíc. „Viacerým členským krajinám EÚ, tak ako Slovensku, stále chýbajú mechanizmy kolektívnej ochrany práv, preto je pre spotrebiteľov ťažšie spojiť sily a konať spoločne. Ak sa ukáže, že aj Slováci chcú o svoje právo zabojovať a budeme mať minimálne tisíc registrácii, pripojíme sa k medzinárodnej akcii. Verím však, že ich bude oveľa viac, pretože máme jednoznačne unikátnu príležitosť uchádzať sa o odškodnenie spolu s desať tisícmi iných Európanov, čo šancu na úspech výrazne zvyšuje.“ 

Viac informácií získate na bezplatnej telefonickej linke 0800 123 163.

Autorom príspevku je: Spoločnosť ochrany spotrebiteľov, https://www.sospotrebitelov.sk