# spotrebiteľ

Slovenská obchodná inšpekcia uskutočnila koncom minulého a začiatkom tohto roka kontrolu internetových obchodov. Zameraná bola najmä na plnenie informačných povinností predajcov vo vzťahu k spotrebiteľovi, ktoré majú povinnosť splniť ešte pred uzavretím zmluvy, ako aj kontrolu obsahu všeobecných obchodných podmienok (VOP).

02. 10. 2020 16 min. Klaudia Ježíková

V súvislosti so štátnymi opatreniami vyplývajúcimi z aktuálnej pandémie ochorenia COVID-19 sa začali výrazne šíriť rôzne právne nedorozumenia. Jedným z nich je aj povinnosť vrátiť peniaze zaplatené za zakúpené odevy.

27. 04. 2020 2 min. JUDr. Filip Petrinec, PhD.

Dňa 01. 11. 2019 vstúpil do účinnosti zákon č. 299/2019 Z. z. o dohľade a pomoci pri riešení neodôvodnenej geografickej diskriminácie zákazníka na vnútornom trhu a o zmene zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (zákon o geoblockingu). Čo prináša a ako vás bude po nvom chrániť Slovenská obcodná inšpekcia (SOI), zistíte nižšie v článku.

17. 02. 2020 3 min. Redakcia

V téme cestovných práv by mali byť naši čitatelia doma, vzhľadom na sériu článkov o cestovných právach, ktoré sme Vám pred niekoľkými mesiacmi predstavili. Dnes však pasažierov trápi namiesto meškania letu alebo zlého počasia iný problém – nebezpečný koronavírus. Ak sa dotklo aj vás alebo vašich známych zrušenie letu z tohto dôvodu, alebo vás iba zaujíma, na čo majú poškodený nárok, máme tu pre vás stručný prehľad.

14. 02. 2020 3 min. Redakcia

Nekonečné domové schôdze, vlastníci bytov v jednej bytovke s rôznym názorom, konflikty a vo výsledku zmluva s dodávateľom tepla, s ktorou pár vlastníkov nesúhlasí, aj keď sú prehlasovaní väčšinou. Čo môže robiť v takejto situácii odporujúci vlastník? Môže odmietnuť zaplatiť účet za teplo dodávané do spoločných priestorov v bytovke? Disponuje spotrebiteľskými právami voči dodávateľovi tepla či dokonca môže byť spotrebiteľ aj kolektívny pojem? Súdny dvor EÚ sa v svojej rozhodovacej praxi zaoberal aj touto problematikou.

27. 01. 2020 3 min. Martina Rievajová

Dostali ste nevhodný darček, ktorý nevyužijete? Prípadne Vám nesedí veľkosť oblečenia? Nebojte sa, aj pri takto nevydarenom nákupe existujú možnosti kedy môžete tovar vrátiť. Bližší postup akým spôsobom je možné zakúpený tovar vrátiť Vám zhrnieme v tomto článku.

16. 01. 2020 5 min. Redakcia

Po diskusiách s Európskou komisiou a národnými spotrebiteľskými orgánmi sa spoločnosť Booking.com zaviazala vykonať zmeny v spôsobe, akým spotrebiteľom prezentuje a poskytuje ponuky, zľavy a ceny. Len čo sa tieto nové zmeny plne uplatnia prostredníctvom Booking-u, spotrebitelia budú mať lepšie možnosti robiť porovnania v súlade s požiadavkami spotrebiteľských právnych predpisov EÚ.

08. 01. 2020 3 min. Redakcia

Čas dovoleniek so sebou prináša nielen vytúžený oddych, ale aj adrenalín z nových zážitkov. Nie všetky môžu byť však pozitívne. Dnes sa pozrieme na jeden z najčastejších problémov dovolenkárov, ktorým je neočakávané zrušenie letu. Kedy vám vznikajú práva?

13. 08. 2019 3 min. Redakcia

O tom, čo znamená zrušenie letu a kedy vznikajú Vaše práva sme písali už v uplynulom článku. Dnes sa pozrieme na to, aké konkrétne práva máte v prípade zrušenia letu a ako sa ich domáhať.

06. 08. 2019 4 min. Redakcia

Mnohokrát si kúpime tovar iba kvôli lákavým vyobrazeniam a textom na jeho obale. Čo však ak nás tieto vyobrazenia len zavádzajú a daná zložka sa v tovare vôbec nenachádza? Dnes vám prinášame rozhodnutie Európskeho súdneho dvora týkajúce sa ovocného čaju, ktorého obal sľuboval zákazníkom prítomnosť  prírodnej zložky, ktorá sa v ňom ale nenachádzala. Išlo v tomto prípade o konanie v súlade s právom? Čítajte ďalej.

05. 05. 2019 3 min. Martina Rievajová
Strana 1 z 5