# spotrebiteľ

Dostali ste nevhodný darček ktorý nevyužijete? Prípadne Vám nesedí veľkosť oblečenia? Nebojte sa, aj pri takto nevydarenom nákupe existujú možnosti kedy môžete tovar vrátiť. Bližší postup akým spôsobom je možné zakúpený tovar vrátiť Vám zhrnieme v tomto článku.

16. 01. 2020 6 min. Redakcia

Po diskusiách s Európskou komisiou a národnými spotrebiteľskými orgánmi sa spoločnosť Booking.com zaviazala vykonať zmeny v spôsobe, akým spotrebiteľom prezentuje a poskytuje ponuky, zľavy a ceny. Len čo sa tieto nové zmeny plne uplatnia prostredníctvom Booking-u, spotrebitelia budú mať lepšie možnosti robiť porovnania v súlade s požiadavkami spotrebiteľských právnych predpisov EÚ.

08. 01. 2020 3 min. Redakcia

Čas dovoleniek so sebou prináša nielen vytúžený oddych, ale aj adrenalín z nových zážitkov. Nie všetky môžu byť však pozitívne. Dnes sa pozrieme na jeden z najčastejších problémov dovolenkárov, ktorým je neočakávané zrušenie letu. Kedy vám vznikajú práva?

13. 08. 2019 3 min. Redakcia

O tom, čo znamená zrušenie letu a kedy vznikajú Vaše práva sme písali už v uplynulom článku. Dnes sa pozrieme na to, aké konkrétne práva máte v prípade zrušenia letu a ako sa ich domáhať.

06. 08. 2019 4 min. Redakcia

Mnohokrát si kúpime tovar iba kvôli lákavým vyobrazeniam a textom na jeho obale. Čo však ak nás tieto vyobrazenia len zavádzajú a daná zložka sa v tovare vôbec nenachádza? Dnes vám prinášame rozhodnutie Európskeho súdneho dvora týkajúce sa ovocného čaju, ktorého obal sľuboval zákazníkom prítomnosť  prírodnej zložky, ktorá sa v ňom ale nenachádzala. Išlo v tomto prípade o konanie v súlade s právom? Čítajte ďalej.

05. 05. 2019 3 min. Martina Rievajová

Vernostné programy patria k frekventovaným marketingovým činnostiam mnohých obchodníkov. Ich cieľom je predovšetkým rozšírenie marketingových kampaní a aktivít obchodníkov, zvýhodnenie zákazníkov pri opakovaných nákupoch alebo zníženie kúpnej ceny v podobe zliav, poukážok alebo duálnych znížených cien poskytovaných v prospech členov vernostného programu.

02. 05. 2019 5 min. JUDr. Filip Petrinec, PhD.

Letecký dopravca je povinný zaplatiť cestujúcim náhradu za meškanie letu v trvaní tri hodiny alebo viac v prípade poškodenia pneumatiky lietadla skrutkou nachádzajúcou sa na vzletovej a pristávacej dráhe letiska len vtedy, ak nepoužil všetky prostriedky, ktorými disponoval, aby obmedzil meškanie letu.

04. 04. 2019 3 min. Redakcia

Spotrebiteľské právne predpisy sú podnikateľom známe pod označením zákon č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 102/2014 Z.z. známom ako zákon o predaji na diaľku (e-shopy a pod.) a zákon č.128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa, podľa ktorého vykonáva svoje kompetencie Slovenská obchodná inšpekcia.

27. 03. 2019 3 min. JUDr. Filip Petrinec, PhD.

Objednali ste si v reštaurácii alebo v stánku jedlo a nezdá sa Vám veľkosť porcie? Ako si môžete skontrolovať váhu porcie? Aké sú následky pre predávajúceho, ktorý svojim zákazníkom toto neumožní alebo má váhu s neplatným overením?

11. 03. 2019 4 min. JUDr. Mária Dvončová

Zákony Slovenskej republiky predstavujú právnu spleť predpisov, ktoré však nie sú vytvorené len činnosťou samotnej Národnej rady SR. Nakoľko sme členmi Európskej únie, platí u nás aj právo EÚ, ktoré pozostáva najmä z Nariadení EÚ a Smerníc EÚ.

05. 03. 2019 2 min. JUDr. Filip Petrinec, PhD.
Strana 1 z 5