# spotrebiteľ
Po diskusiách s Európskou komisiou a národnými spotrebiteľskými orgánmi sa spoločnosť Booking.com zaviazala vykonať zmeny v spôsobe, akým spotrebiteľom prezentuje a poskytuje ponuky, zľavy a ceny. Len čo sa tieto nové zmeny plne uplatnia prostredníctvom Booking-u, spotrebitelia budú mať lepšie možnosti robiť porovnania v súlade s požiadavkami spotrebiteľských právnych predpisov EÚ.
Čas dovoleniek so sebou prináša nielen vytúžený oddych, ale aj adrenalín z nových zážitkov. Nie všetky môžu byť však pozitívne. Dnes sa pozrieme na jeden z najčastejších problémov dovolenkárov, ktorým je neočakávané zrušenie letu. Kedy vám vznikajú práva?
O tom, čo znamená zrušenie letu a kedy vznikajú Vaše práva sme písali už v uplynulom článku. Dnes sa pozrieme na to, aké konkrétne práva máte v prípade zrušenia letu a ako sa ich domáhať.
Mnohokrát si kúpime tovar iba kvôli lákavým vyobrazeniam a textom na jeho obale. Čo však ak nás tieto vyobrazenia len zavádzajú a daná zložka sa v tovare vôbec nenachádza? Dnes vám prinášame rozhodnutie Európskeho súdneho dvora týkajúce sa ovocného čaju, ktorého obal sľuboval zákazníkom prítomnosť prírodnej zložky, ktorá sa v ňom ale nenachádzala. Išlo v tomto prípade o konanie v súlade s právom? Čítajte ďalej.
Vernostné programy patria k frekventovaným marketingovým činnostiam mnohých obchodníkov. Ich cieľom je predovšetkým rozšírenie marketingových kampaní a aktivít obchodníkov, zvýhodnenie zákazníkov pri opakovaných nákupoch alebo zníženie kúpnej ceny v podobe zliav, poukážok alebo duálnych znížených cien poskytovaných v prospech členov vernostného programu.
Letecký dopravca je povinný zaplatiť cestujúcim náhradu za meškanie letu v trvaní tri hodiny alebo viac v prípade poškodenia pneumatiky lietadla skrutkou nachádzajúcou sa na vzletovej a pristávacej dráhe letiska len vtedy, ak nepoužil všetky prostriedky, ktorými disponoval, aby obmedzil meškanie letu.
Spotrebiteľské právne predpisy sú podnikateľom známe pod označením zákon č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 102/2014 Z.z. známom ako zákon o predaji na diaľku (e-shopy a pod.) a zákon č.128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa, podľa ktorého vykonáva svoje kompetencie Slovenská obchodná inšpekcia.
Objednali ste si v reštaurácii alebo v stánku jedlo a nezdá sa Vám veľkosť porcie? Ako si môžete skontrolovať váhu porcie? Aké sú následky pre predávajúceho, ktorý svojim zákazníkom toto neumožní alebo má váhu s neplatným overením?
Zákony Slovenskej republiky predstavujú právnu spleť predpisov, ktoré však nie sú vytvorené len činnosťou samotnej Národnej rady SR. Nakoľko sme členmi Európskej únie, platí u nás aj právo EÚ, ktoré pozostáva najmä z Nariadení EÚ a Smerníc EÚ.
Všetky informácie uvedené v tomto článku sú aplikovateľné aj na situácie na Slovensku. Ide totiž o výklad práva EÚ, ktorý platí aj pre nás.